Simbolistica Rusiei contemporane este una dintre cheile fundamentale de înţelegere a prezentului şi de descifrare a doctrinei (secrete) care stă la baza renaşterii Maicii Rusii.

Am avut un adevărat şoc vizual vara trecută, în mica mea excursie de două săptămâni în Răsărit, văzând pretutindeni, în Moscova, iar apoi în Crimea, la Simferopol sau Sevastopol, simbolurile Uniunii Sovietice dominând spaţiile publice şi, de acolo, mentalul colectiv al ruşilor.

“Încă nu v-aţi săturat de Capitalism?”

Cine nu regretă Uniunea Sovietică nu are inimă, cine îşi doreşte revenirea Uniunii Sovietice nu are creier” – acesta este citatul (aproximativ) cu care Vlad a încercat să explice, destul de bine în opinia mea, percepţia propriului popor asupra istoriei dar să şi anunţe propria sa viziune a viitorului, o viziune care, de atunci, a căpătat o concreteţe dramatică, probabil scăpată de sub control.

N-am să însist prea mult asupra simbolisticii sovietice din două motive: 1. cam toată lumea ştie despre ce e vorba şi 2. este deja depăşită în dinamismul doctrinar de azi.

Nu sunt singurul care a observat eforturile sistematice de dezvoltare a unei simbolistici care să susţină şi să însoţească paşii politico-militari ai Kremlinului, o simbolistică bazată, evident, pe o ideologie (a patra teorie politică, 4pt) aflată încă în stadiul de embrion, depăşită doar de arta care o însoţeşte. Mai multe decât citind literatura duginistă putem înţelege din estetica dezvoltată pe marginea ei.

Afirmaţia este susţinută de faptul că banii care fac posibile atât dezvoltările ideologice (4pt), politice (Mişcarea Eurasiatică), propagandistice (Tsargrad TV) şi iconografice (Eurasian Artists Association) provin dintr-o singură sursă: oligarhul Malofeev şi a sa Fundaţie Sf. Vasile cel Mare. O sursa aparent inepuizabilă care (într-o postare viitoare) pare să coordoneze ceea ce se cheamă un război ocult al Rusiei (ocult în adevăratul sens al cuvântului).

Dar, să revenim la simbolistica generată de 4pt, cum ar fi acest „testament” al tinerilor eurasianişti:

„Trebuie să fii un conducător! Ai fost născut să conduci Eurasia. Ţelul nostru este puterea absolută! Suntem Ordinul Cavalerilor! Suntem Overlorzii Eurasiei! Vom întoarce totul înapoi. Acesta este testamentul alb al Eurasiei”

Habar n-am dacă este vreo adaptare a vreunui citat din Albert Speer, dar cu siguranţă că ar putea fi.

Militantismul, masculinitatea, monumentalismul şi apelul la antichitate care domină simbolistica actuală eurasiatică şochează prin similarităţile culturale şi ideologice cu Germania naţional-socialistă. Criticii ruşi de artă au observat şi ei acelaşi lucru la posterele care au anunţat Parada militară din 9 mai din Piaţa Roşie: „Abordarea monocromatică, roşu-auriu sau alb-negru, ascetică dar în acelaşi timp monumentală, reflectă un set de valori care se întinde în timp de la Egiptul antic până la Stalin, nu vorbeşte despre trecut ci mai degrabă despre viitor. Legiunile viitorului care mărşăluiesc în Piaţa Roşie sunt formate din tineri puternici fără caracteristici individuale” spune unul dintre ei, Innokenty Markiel.

Setul de valori” care însoţeşte arta contemporană a Eurasiei este prezent în toate produsele de propagandă ale Mişcării. Mai jos, câteva exemple:

Nu sunt un critic de artă, dar petrecând ceva vreme cu ochii prin astfel de „expoziţii virtuale” mi se adânceşte convingerea că simbolistica Eurasiei este îmbinarea perfectă între stalinismul sovietic şi naţional-socialismul hitlerist.

Spuneam ceva mai devreme că arta Eurasiei însoţeşte naşterea ideologiei embrionare 4pt. În măsura în care am dreptate, lucrurile devin cam complicate. Una e să combini simbolistica propagandistică a două ideologii sinistre (pot ieşi chestii spectaculoase, după cum se vede), alta e să combini ideologiile şi să vezi ce-ţi iese. Vreau să spun că una e produsul artistic, alta e produsul politic. Sau ar trebui să fie. Însă mă tem că, de data asta, merg mână în mână.

Colonizarea spaţiului ex-sovietic în manieră tradiţională”, propusă de Dugin în A Patra Teorie Politică încă din 2009, seamănă şi ea izbitor cu necesitatea unui „spaţiul vital al germanilor” din Mein Kampf. Ambele puse în practică.

Rusia este o ţară imensă, cu mai mulţi centri de putere. Administraţia prezidenţială este, pare-se, în vârful lanţului trofic, dar asta nu înseamnă că oligarhii ultranaţionalişti ca Malofeev n-ar fi importanţi şi n-ar avea şi ei propriile lor viziuni. Mi-ar fi fost greu să accept că melanjul ăsta stalinisto-nazist este asumat de Kremlin, l-aş fi considerat mai degrabă o idee periferică, prolifică dar periferică, a unor elite dezorientate, finanţate de un oligarh care se crede vizionar. Asta până când Dugin, îndepărtat de la Kremlin şi de la cadedra de la Lomonosov în urma excesului său de zel legat de Donbass şi Novorossia, nu l-ar fi suit, prin eforturi proprii, pe Vlad, pe Tronul Împăraţilor Bizantini de la Athos.

Într-un fel, imaginea asta este legătura între Kremlin şi 4pt, cu tot ce înseamnă asta. And thats fucking freak, Vlad!

Pe de altă parte, mă îndoiesc sincer că vestiţii consilieri Kremlinului sunt mai isteţi decât cei ai Cotroceniului. Bănuiesc că se întreabă şi acum de ce, după episodul Athos, soluţiile de exit pentru Vlad s-au cam dus spre zero. După cum, probabil, se întreabă şi Năstase al nostru de ce nu-l mai întreabă nimeni câte ouă i-au rămas la Corbu.

http://musetoiu.ro/wp-content/uploads/2017/05/1.jpghttp://musetoiu.ro/wp-content/uploads/2017/05/1-150x150.jpgdan musetoiuOnline4pt,dugin,eurasia,rusia,simbolistica
  Simbolistica Rusiei contemporane este una dintre cheile fundamentale de înţelegere a prezentului şi de descifrare a doctrinei (secrete) care stă la baza renaşterii Maicii Rusii. Am avut un adevărat şoc vizual vara trecută, în mica mea excursie de două săptămâni în Răsărit, văzând pretutindeni, în Moscova, iar apoi în Crimea,...